mhi - چگونه دست به تنوع سازي در حوزه هاي جديد زدم ؟ |  تجربه ای موفق در حوزه  حسابداري و حسابرسي

چگونه دست به تنوع سازي در حوزه هاي جديد زدم ؟ | تجربه ای موفق در حوزه حسابداري و حسابرسي

از طريق گوش دادن به نظرات ، ما بازاري را براي توسعة مطمئن كسب و كارمان تعيين كرديم كه مي توانست باعث اعتبار بيش از پيش نام تجاري ما گردد. همچنين به بررسي رقبايمان پرداختيم

چگونه دست به تنوع سازي در حوزه هاي جديد زدم

 

 شركتي فعال در حوزة حسابداري و حسابرسي با اطلاع از نياز به حفظ موقعيت در بازاري به شدت رقابتي، اين شركت خدمات تخصصي توسعة كسب و كارهاي كوچك را از چندی پيش آغاز كرد. اين خدمات جديد، سودآوري حاصل از هر مشتري را افزايش داد و حجم و كسب و كار آن را نيز رونق داد. مدير توسعة كسب و كار اين شرکت، به ما توضيح مي دهد كه چگونه اين كارها را انجام داده است. 

تحقيق در بازار


حتي كسب و كاري معتبر و شناخته شده  بايد تكامل يابد. اكثر حسابرسان، مجموعه اي از خدمات مشابه را ارايه مي دهند مانند برنامه ريزي مالياتي و خدمات پرداخت حقوق. اگرچه ما مطمئن بوديم كه از خيلي جهات در بهترين شرايط هستيم، اما مي خواستيم خدماتي ارايه دهيم كه واقعاً براي مشتريانمان ارزشمند باشند. 


نخستين گام در توسعة يك خدمت جديد، مشاوره با مشتريان فعلي بود. از طريق گوش دادن به نظرات ، ما بازاري را براي توسعة مطمئن كسب و كارمان تعيين كرديم كه مي توانست باعث اعتبار بيش از پيش نام تجاري ما گردد. همچنين به بررسي رقبايمان پرداختيم و متوجه شديم كه در زمينة خدمات مشابه ما، تنها دو شركت ديگر فعال هستند. 

از آنچه كه به دست مي آوريد، استفاده كنيد


از طريق گفتگو با مشتريان،  دريافتيم كه بسياري از كسب و كارهاي كوچك و متوسط نيازمند كمك هاي تخصصي براي توسعه و رشد كسب و كارشان هستند ، اما غالباً نمي دانند كه به چه كسي اعتماد كنند.  بنگاه هاي كوچك به دنبال مشاوران عمومي مي روند. آنها فكر مي كنند نبايد پول زيادي را در اين زمينه خرج كنند. 


در ابتداي خدمات توسعة كسب و كارمان، ما از مزيت نام تجاري خود در حوزة حسابرسي برخوردار بوديم. اين امر نمايانگر تضمين كيفيت خدمات بود كه به كسب و كارهاي كوچك كمك مي كرد تا بر مشكلات خود فايق آيند. اين امر بدان معنا بود كه ما مي توانستيم خدمات و محصولات جديدي را به مشتريان فعلي خود ارايه دهيم كه طبيعتاً در قالب خدمات حسابرسي ما قرار داشتند بدون اينكه باعث حيرت يا نگراني ديگر مشتريان خود شويم. 

مشتريان فعلي را دست كم نگيريد


در ابتدا فكر مي كرديم كه خدمات جديد باعث توسعة كسب و كار ما از طريق جذب مشتريان جديد مي شود. در عمل، بايد بگويم كه 75 درصد رشد كسب و كارمان متعلق به مشتريان فعلي بود. ما به كمك اين خدمات توانستيم به مشتريان تازه اي دست يابيم اما موفقيت آني ما ناشي از مشتريان فعلي بود. هزينة بازاريابي براي مشتريان فعلي به مراتب كمتر از مشتريان جديد است

كار متفاوتي كه بايد انجام مي دادم


جسور باشيد


تمامي استراتژي هاي تنوع سازي مي توانند خطراتي داشته باشند. ما مي خواستيم با محدود كردن منابعي كه به پروژه هايمان اختصاص مي داديم، اين خطرات را كاهش دهيم. به راحتي مي توانيم بگوييم كه موفقيت خدمات ما به اثبات رسيده اما اگر بخواهم كارم را از نو آغاز كنم، رويكردي جسورانه¬تر را در قبال تيم مديريت به كار خواهم گرفت تا هيچ خطري باقي نمايند. 

نيازهاي كاركنان را پيش بيني كنيد


از روز اول، ما آموزش را به عنوان بخشي از فرآيند تنوع سازي خود لحاظ كرديم. خدمات توسعة كسب و كار به سرعت كهنه مي شوند ، لذا ما به پرسنلي آموزش ديده نياز خواهيم داشت كه به ما در پرداختن به مشكلات در همان مرحلة اول كمك خواهند كرد. اگر زودتر مهارت هاي كاركنان فعلي را توسعه مي دادم، نيازي نداشتيم تا افرادي را خارج از شركت استخدام كنيم. اين كار در بلند مدت پر هزينه است. 
 

نظرات
دیدگاه ارسال کنید